'Mijn Droom¹ naar aanleiding van zweefvlucht voor 100-jarige

Op 28 augustus 2015, over deze onderwerpen: Senioren, Welzijn

Vanmiddag realiseerde Martha Katz haar droom: voor haar 100ste verjaardag genoot ze van een zweefvlucht dankzij dienstencentrum De Vrijgeweide van Zorgbedrijf Antwerpen. Zorgbedrijf Antwerpen wil graag ook andere senioren helpen hun droom te verwezenlijken en roept alle Antwerpse 65-plussers op om hun droom in te sturen.

Rond 15 uur vanmiddag steeg Martha Katz, die binnenkort 100 jaar wordt, op voor een zweefvlucht op het vliegveld van Brasschaat, toegejuicht door de andere klanten van dienstencentrum De Vrijgeweide. Achteraf was er voor alle senioren nog taart en een barbecue. De Brasschaatse Zweefvliegclub verlootte bovendien een zweefvlucht onder de aanwezigen. De winnaar is  Martha Scheers.

Mijn Droom
De zweefvlucht vormde meteen de aftrap van ‘Mijn Droom’, een actie waarmee Zorgbedrijf Antwerpen senioren wil aanzetten om hun droom of wens waar te maken. De dienstencentra van Zorgbedrijf Antwerpen helpen hen graag daarbij.

Wie 65 jaar of ouder is en gedomicilieerd is in een van de Antwerpse districten, kan een droom insturen. Uit alle inzendingen selecteert Zorgbedrijf Antwerpen drie dromen die zullen worden gerealiseerd. Bovendien zullen de dienstencentra in hun aanbod rekening houden met de ingestuurde wensen en dromen als ze nieuwe activiteiten uitwerken.

Inschrijven, individueel of in groep, kan tot eind oktober op www.zorgbedrijf.antwerpen.be/mijndroom of in een van de 42 dienstencentra van Zorgbedrijf Antwerpen. Alle adressen zijn te vinden op www.zorgbedrijf.antwerpen.be.

Verantwoordelijke schepen: Fons Duchateau, voorzitter Zorgbedrijf Antwerpen