U bent hier
Parkeerwachters halen mooie resultaten bij onderzoek klanttevredenheid
Tussen 17 september en 14 november vorig jaar werden Antwerpse parkeerwachters door anonieme onderzoekers getest op hun omgang met burgers. Ze haalden daarbij erg goede resultaten.
In opdracht van de stad werden de parkeerwachters geëvalueerd op hun klantvriendelijkheid, algemene houding en kennis van het parkeerbeleid. ‘Mystery shoppers’ speelden hiervoor verschillende realistische scenario’s na, bij in totaal 39 parkeerwachters. Na afloop van het gesprek rapporteerden de onderzoeksmedewerkers hun bevindingen.
Goede score
Uit de onderzoeksresultaten bleek dat de Antwerpse parkeerwachters een uitstekende algemene score van 91% behaalden. Ze reageerden deskundig, beleefd en begripvol en bleven in alle omstandigheden bijzonder klantvriendelijk.
Klantgerichtheid staat duidelijk centraal: ze namen de tijd om de burgers uitgebreid te woord te staan en zich in te leven in hun situatie.
De parkeerwachters dachten steeds mee en boden positieve, constructieve oplossingen aan.
De gespreksevolutie was positief: de parkeerwachters werden naarmate het gesprek vorderde vriendelijker ingeschat dan bij de start.
Koen Kennis, schepen voor mobiliteit: “Met een algemene onderzoeksscore van 91% kunnen we gerust zeggen dat onze parkeerwachters het voorbije jaar schitterend werk geleverd hebben. Uit het onderzoek blijkt immers dat ze klantvriendelijk en deskundig zijn, en oplossingsgericht meedenken met burgers en bezoekers. Door hun inzet en professionaliteit dragen ze bij aan een leefbare en mobiele stad.”
Verantwoordelijke schepen: Koen Kennis, schepen voor mobiliteit