Samenwerking met Monocle zet Antwerpen nog meer op de internationale kaart

Op 18 november 2016, over deze onderwerpen: Toerisme

Visit Antwerpen wil Antwerpen op de internationale markt positioneren als een stad waar bezoekers een totaalbeleving kunnen meemaken. Ze vinden in de stad immers het beste op gebied van gastronomie, shopping, lifestyle en accommodatie. Om deze boodschap uit te dragen gaat de stad een samenwerking aan met het prestigieuze mediabedrijf Monocle.

De samenwerking met Monocle omvat een bijlage over Antwerpen bij de december-editie van Monocle magazine. In deze bijlage krijgt het internationale lezerspubliek een mooi beeld van de mogelijkheden van Antwerpen op gebied van gastronomie, shopping, lifestyle en accommodatie.

De opening van een Monocle corner in de concept store Graanmarkt 13 sluit hier perfect bij aan. Hier kunnen shoppers terecht voor accessoires, magazines, kledij en exclusieve cadeaus. Ook de voorstelling van de nieuwe gastronomische gids ‘The Monocle Guide to Drinking and Dining’ (in maart 2017) en digitale content over Antwerpen op www.monocle.com zijn onderdeel van de samenwerking. Al deze acties helpen om Antwerpen nog meer op de internationale kaart van gastronomie, lifestyle en shopping te zetten.

Koen Kennis: “Met de opkomst van e-commerce en online-beleving, is het net belangrijk om Antwerpen te positioneren als bruisende en aantrekkelijke stad waar bezoekers winkelen kunnen combineren met ontspanning en culinaire ervaringen. Zo willen we hen verleiden om onze stad van binnenuit te komen beleven.”

In 2015 verscheen al een aparte bijlage over Antwerpen bij The Forecast, een magazine uitgegeven door Monocle. Met een oplage van 80.000 exemplaren en een wereldwijde verspreiding kon de stad hierdoor op heel wat internationale aandacht rekenen.

Monocle

Monocle werd in 2007 opgericht door de Canadees Tyler Brûlé (°1964). Deze gewezen journalist heeft met Wallpaper en met Monocle twee van de meest invloedrijke lifestylemagazines van de voorbije decennia uit de grond gestampt.

Monocle mikt op een publiek dat het beste wil zien en ervaren van wat wereldsteden te bieden hebben. Dat publiek is bij uitstek geïnteresseerd in business, kunst en cultuur, design en fashion, retail, stadsontwikkeling en unieke stedelijke plekken.

Verantwoordelijken: burgemeester Bart De Wever - Koen Kennis, schepen voor toerisme

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is